Zintegrowany system zarządzania

Hotele to bardzo złożone firmy oferujące nie tylko noclegi, lecz także wyżywienie i rozrywki. Zarządzanie hotelem, nawet niedużym, to skomplikowany proces. Zwłaszcza, że każdy z nich w zależności od ilości przyznanych gwiazdek musi spełniać określone standardy, np. mieć własną restaurację, siłownię czy nocny serwis.
Nie ulega wątpliwości, że sercem każdego hotelu jest recepcja. To właśnie tam goście kierują swoje pierwsze kroki. Recepcjoniści zajmują się także przyjmowaniem rezerwacji, a w mniejszych hotelach i wieloma innymi zadaniami – przygotowywaniem śniadań, współpracą z dostawcami produktów spożywczych czy usług pralniczych.
W większych hotelach taka wszechstronność jest niemożliwa ze względu na ilość zadań. Tam pracownicy są dużo bardziej wyspecjalizowani, a zarządzanie hotelami sieciowymi odbywa się na wielu płaszczyznach. W takim przypadku zintegrowany system zarządzania to podstawa. Pozwala on nie tylko bezbłędnie realizować zamówienia gości indywidualnych i spełniać ich oczekiwania, lecz także organizować duże imprezy – wesela, przyjęcia, konferencje (nawet kilka w tym samym czasie). Wszystko musi być dopracowane w najmniejszych szczegółach, gdyż hotele to przede wszystkim miejsca wypoczynku. Nie mogą one generować dodatkowego stresu, tylko umożliwić relaks w przyjemnym pokoju, barze czy sali bankietowej.